Poznaj usługi Dotpay w zakresie płatności online

Dotpay to operator płatności online, który oferuje liczne kanały płatności oraz innowacyjne formy rozliczeń finansowych przez internet. W ofercie ma także liczne funkcjonalności dodatkowe, które pomagają właścicielom sklepów internetowych w zarządzaniu płatnościami w swojej firmie. 

Warto tez podkreślić, że dobra organizacja płatności online w sklepie internetowym przekłada się znacząco na zyski tego sklepu. W jaki sposób? Po pierwsze wiele procesów można zautomatyzować, co oznacza oszczędność czasu i brak koniczności zatrudniania pracowników do pewnych czynności, a więc obniża koszty prowadzenia sklepu. Poza tym szeroki pakiet płatności online jest tym, co przyciąga klienta i może skłonić go do wyboru tego właśnie sklepu – współcześni konsumenci bardzo duża wagę przywiązują do komfortu podczas robienia zakupów w sieci oraz do prostoty i szybkości transakcji online. Na o warto postawić w swoim sklepie?

Skrócenie ścieżki płatności proponowane przez Dotpay to odpowiedź na jeden z najwyraźniejszych trendów na rynku płatności online, jakim jest maksymalne uproszczenie i przyspieszenie finalizowania transakcji. Chodzi o to, żeby nie zniechęcać klienta koniecznością wypełniania długich formularzy – im mniej kroków, tym mniejsza szansa, że zniechęci się do dokonania zamówienia. Dotpay oferuje integrację sklepu w modelu white label, dzięki czemu po wybraniu kanału płatności klient kierowany jest na stronę swojego banku – jeśli się zaloguje nie musi już podawać żadnych danych transakcji, bo są one automatycznie podane. Wystarczy tylko zatwierdzić transakcję, zwykle kodem wysłanym przez SMS i już zakupy są opłacone. To znaczące udogodnienie w porównaniu z klasycznymi przelewami internetowymi.

Przypomnienie o nieopłaconym zamówieniu to rozwiązanie, które ma pomóc sprzedawcom w zminimalizowaniu zjawiska tzw. porzuconego koszyka, gdy kupujący wycofuje się ze sfinalizowania transakcji na ostatnim etapie, czyli przed dokonaniem płatności. Oczywiście jeśli po prostu rozmyślił się lub znalazł lepszą ofertę, przypomnienie wysłane na maila niczego nie zmieni. Jest jednak dobrym rozwiązaniem, gdy klient przerwał proces dokonywania zakupów, bo na przykład utracił połączenie z internetem albo przypadkowo zamknął przeglądarkę i nie chce tracić czasu na ponowne dodawanie produktów do koszyka. Co ważne, mail z przypomnieniem o płatności zawiera link, który kieruje bezpośrednio do miejsca, w którym zakupy zostały przerwane, można je więc dokończyć, bez konieczności powtarzania wcześniejszych kroków.