Poznaj usługi Dotpay, które pomogą Ci zwiększyć zyski Twojego sklepu

Dotpay ma w swojej ofercie nie tylko bogaty wybór kanałów płatności online, ale też liczne usługi i funkcjonalności dodatkowe, które mogą pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie sklepu internetowego i przełożyć się na wyższe zyski z tej działalności. Oto kilka z nich, które zasługują na szczególną uwagę. Sprawdź, ile zyskasz, wdrażając je w swoim sklepie. 

Skracanie ścieżki płatności to odpowiedź na oczekiwanie klientów, by finalizacja transakcji była jak najszybsza i wymagała jak najmniejszej liczby kroków. Czas wypełniania długich formularzy już minął! Dotpay oferuje więc integrację sklepu internetowego w tzw. modelu white label. Dzięki temu klient wybiera na stronie kanał płatności po czym przekierowywany jest do okna logowania w swoim banku. Po zalogowaniu się musi jedynie zatwierdzić transakcję, której formularz zlecenia jest już gotowy. Dzięki temu może zapłacić za zakupy internetowe bardzo szybko i sprawnie. A to minimalizuje ryzyko, że klient zniechęci się i zrezygnuje z zakupów, co nie jest wcale rzadkim przypadkiem i w świecie ecommerce nosi nazwę zjawiska porzuconego koszyka. 

Przypomnienie o dokonaniu płatności to kolejna funkcjonalność, której celem jest zminimalizowanie liczby porzuconych koszyków, a więc transakcji rozpoczętych, ale przerwanych na ostatnim etapie, zanim zamówienie zostało opłacone. Oczywiście przyczyny takiego zachowania klienta mogą być różne: na przykład znalazł atrakcyjniejszą ofertę, czy przemyślał zakup i uznał, że jednak tego towaru nie potrzebuje. Zdarza się jednak, że do przerwania transakcji dochodzi, gdy klient traci łączność z internetem, zamyka przeglądarkę, albo rozproszony odchodzi do innych zajęć i zapomina o tym, że rozpoczął zakupy. W takim przypadku mail z przypomnieniem może skutecznie zachęcić do powrotu na stronę sklepu i dokończenia składania zamówienia. Szczególnie, że w mailu znajduje się link prowadzący bezpośrednio do ostatniego etapu, na jakim był klient, dzięki czemu nie musi on ponownie wykonywać wcześniejszych kroków. Z analiz wynika, że stosowanie w sklepie automatycznej wysyłki maili z przypomnieniem o dokonaniu płatności zmniejsza liczbę porzuconych koszyków, zwiększając tym samym współczynnik konwersji, a w konsekwencji – obroty sklepu. 

Geolokalizacja płatności pozwala na prowadzenie bardziej spersonalizowanej a przez to skuteczniejszej komunikacji z klientem. Jest nieoceniona, gdy chcemy przesyłać np. oferty zróżnicowane lokalne. Pomaga także w rozwoju na rynkach międzynarodowych, bo dzięki wiedzy o tym, skąd pochodzą klienci można lepiej przygotowywać przeznaczoną dla nich ofertę.