Raty online. Rozwiązanie, na którym zyskuje sklep i klient

Sprzedawcy z branży e-commerce mają jeden, zasadniczy problem. Porzucanie koszyka z zakupami tuż przed dokonaniem zamówienia i finalizacją transakcji. Niestety, takie sytuacje nie należą do rzadkości. W jaki sposób można im zapobiec? Trzeba przede wszystkim zastanowić się nad przyczyną problemu. Powodem porzucania koszyka jest bardzo często zbyt wysoka, łączna suma zakupów oraz brak środków na koncie kupującego. Pomóc mogą innowacyjne rozwiązania finansowe. Sprzedaż ratalna online zyskuje coraz większą popularność na całym świecie. Do tej formy zakupów internetowych przekonuje się również coraz więcej polskich e-konsumentów. 

Zmiana oczekiwań klientów
Możliwość zakupów w sieci zmieniła całkowicie nasze podejście do kupowania. Nasi rodzice, aby dokonać zakupu wymarzonego telewizora długo odkładali oszczędności, by uzbierać potrzebną kwotę. Dzisiejsi konsumenci nie mają tak dużej cierpliwości. Oczekują, że zakupy będą wygodne, szybkie, przyjemne. Ważne również, aby nie wiązały się z wyrzeczeniami np. długim oczekiwaniem na nabycie określonego produktu. E-konsumenci to również więksi egoiści. Bardzo lubią wydawać pieniądze na siebie. Jednocześnie polują na okazje, promocje, rabaty. Największą zmorą jest dla nich skomplikowany proces zakupowy i dodatkowe ukryte koszty. 

Co zyskuje klient korzystając z rat online?
Przede wszystkim, mając możliwość rozłożenia płatności w czasie, klient może kupić produkty droższe, bardzo często lepszej jakości bez konieczności obciążania budżetu domowego. Ponieważ płatność dzielona jest na małe raty, wielu konsumentów nie odczuwa w ogóle konieczności spłaty rat. Wielu kupujących korzystających z e-rat poluje na internetowe okazje. Drogi płaszcz przeceniony o połowę, najnowszy model smartfona w atrakcyjnej cenie. Smart shoperzy wiedzą, co w internetowej trawie piszczy i chętnie korzystają z promocji. E- raty dają ku temu okazję. Niewątpliwe zalety systemu rat online to: wygodne zakupy, ekspresowa pożyczka, zwiększone możliwości zakupu, szansa na promocje, dodatkowy przypływ gotówki oraz tworzenie pozytywnej historii kredytowej.

Co zyskuje sklep wprowadzając raty online?
Głównym bodźcem wprowadzenia systemu rat online do metod płatności jest zwiększenie sprzedaży. Nie chodzi o kilka punktów procentowych. Sprzedaż może wzrosnąć nawet o 15 %. Gra jest, zatem warta świeczki. Raty online to nie tylko większa liczba zamówień, ale również wzrost średniej wartości koszyka. Ta innowacyjna metoda płatności nie musi oznaczać dodatkowych kosztów i problemów z integracją. Wystarczy skorzystać z usług doświadczonego dostawcy płatności internetowych np. firmy Dotpay.