Tricki, które uatrakcyjnią opis produktu

Opisy na stronach sklepów internetowych to bardzo ważny czynnik wpływający na podjęcie decyzji o zakupie. Niestety bardzo często ograniczają się one do przekopiowanych ze strony producenta suchych informacji na temat specyfikacji czy cech sprzętu. Nie tędy droga!

Próba odpowiedzi na pytanie „jaki opis będzie dla klienta atrakcyjny?” może być przyrównana do zastanawiania się nad tym, jakich informacji w rzeczywistości szuka konsument. A bardzo rzadko chodzi o ścisłe, wyjęte z jakiegokolwiek kontekstu fakty. Klient chce być przekonany, że to właśnie TEN produkt idealnie odpowiada jego oczekiwaniom, że TEN produkt stanowi najlepszą z dostępnych dla niego możliwości.

Dlatego opis powinien uwzględniać specyfikę klienta, który jest zainteresowany danym artykułem. Na podstawie cech, jakie ten artykuł posiada, ustalmy, dla kogo się nadaje – i trzymając się przyjętego „wzorca osoby zainteresowanej” pokażmy, że produkt jest idealny dla osoby reprezentującej tę grupę. Szukający taniej myszki nie oczekuje najwyższej jakości sensora wykonanego w technologii NASA i tytanowej obudowy – i raczej nie uwierzy, że urządzenie te cechy posiada. Szukający taniej myszki chce po prostu przyzwoitej jakości taniej myszki, która zadowoli jego niewygórowane oczekiwania. Pamiętajmy o tym, konstruując opis tanich muszej przyzwoitej jakości.

Opis musi być spójny, musi się koncentrować na konkretnych przewagach produktów, zależnych od oczekiwań kupujących. Charakterystyka towaru musi zawierać jasną wizję tego, w jakim celu go stworzono, na czym się przy tej okazji skupiano – czyli znów: dlaczego ten produkt jest najlepszy dla szukających wielofunkcyjności/najwyższej jakości wykonania/niskiej ceny.

Ostatecznie opis produktu powinien być też sugestywny, powinien jasno komunikować, dlaczego najlepszym dostępnym pomysłem jest kupienie produktu bez zbędnej zwłoki. Może to być uzyskane na przykład poprzez podkreślenie wychodzenie z użytku starej, ale dużo wyższej jakości technologii (przykładowo, wiele osób śpieszyło się z kupnem telewizorów LCD w starszej, ale i uważanej przez niektórych za lepszą, technologii CCFL, zastępowanej stopniowo przez Edge LED). Albo zwrócenie uwagi, iż producent chce zastąpić sprawdzony model nowym, o gorszej specyfikacji – zatem dostępność lepszego produktu maleje. Lub też zasugerować prognozowany wzrost ceny poprzez podkreślenie furory, jaką wywołało pojawienie się danego urządzenie na rynku w tak niskiej cenie. Oczywiście najprościej sugestywny opis stworzyć, kiedy dana sytuacja naprawdę tyczy się omawianego produktu, więc kiedy to tylko możliwe, wykorzystujmy w opisie rzeczywiste zalety i przewagi opisywanego towaru.

Właściwie napisane opisy, które zachęcą konsumentów do zaprzestania poszukiwań i rozpoczęcia zakupów, mogą wywołać radykalny wzrost sprzedaży. Wyczucie oczekiwań klienta i odpowiadanie na nie w opisach na pewno zwiększy zainteresowanie naszym sklepem. Warto zatem zainwestować swój czas w opisy produktów naprawdę wysokiej jakości.