Obsługa płatności w sklepie internetowym. W drodze do ideału!

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga nie lada zdolności organizacyjnych. Musimy dobrze zaplanować wiele kwestii. Przede wszystkim trzeba wybrać odpowiednie oprogramowanie i interfejs sklepu. To swego rodzaju łącznik z naszymi przyszłymi klientami. Kolejną ważną sprawą jest wybór odpowiednich sposobów dostawy i metod płatności. System płatności powinien być wygodny i bezpieczny, zarówno dla klientów sklepu, jak i dla nas samych.

Wybór systemu płatności 
Decydując się na określony system płatności musimy wziąć pod uwagę kilka czynników. Na pewno nie możemy się kierować wyłącznie oszczędnościami. Dobry system płatności kosztuje sporo i musi tyle kosztować. Powinniśmy zadbać o różnorodność metod płatności. E-klienci cenią możliwość wyboru. Lubią wybierać rozwiązania płatnicze idealnie dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań. Im więcej metod płatniczych zamieścimy w formularzu płatności, tym większa szansa, że spełnimy wymagania klientów. Oczywiście nie należy przesadzać z ilością opcji. Trzeba wziąć pod uwagę swoja grupę docelową i dopasować sposoby płatności pod jej kątem. Wcale nie musimy implementować każdej metody oddzielnie. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z kompleksowych usług sprawdzonego operatora płatności np. firmy Dotpay. Integracja z systemem przebiega bardzo szybko, a korzyści płynących z takiej współpracy trudno nie docenić. 

Klient na pierwszym miejscu 
Jedną podstawowych kwestii w e-biznesie jest zadowolenie klientów. Jeśli klient jest zadowolony z zakupów, zyskujemy jego zaufanie. Taki klient z pewnością jeszcze nie raz wróci do nas na zakupy i poleci nasz sklep swoim znajomym. Nie ma chyba lepszej i bardziej skutecznej formy marketingu. Jak podnieść zadowolenie klientów? Zapewnić im szybką dostawę zamówionych towarów. Współczesny konsument nie jest przyzwyczajony do długiego czekania. Ominęły go czasy gigantycznych kolejek w naszych sklepach. Kurier dostarcza mu zamówione produkty w błyskawicznym tempie, w dodatku pod same drzwi. 

Im sprawniej przebiega proces płatności, tym szybciej możemy rozpocząć realizację zamówienia. Co więcej, nie musimy czekać aż pieniądze znajdą się na naszym koncie. Wystarczy powiadomienie wysyłane przez system, że klient dokonał płatności. Możemy od razu zacząć działać. 

Wybierając metody płatności, na pewno warto wziąć pod uwagę preferencje klientów. Większość osób kupujących w sieci wybiera dziś nowoczesne płatności elektroniczne. Tradycyjne przelewy powoli odchodzą w niebyt, choć tradycjonaliści wciąż jeszcze wolą odstać swoje w kolejce do kasy w banku lub na poczcie i samodzielnie wypełnić druczek przelewu. Do popularnych form płatności należą szybkie płatności online, płatności kartą, płatności mobilne. Zaufanie polskich e-klientów zdobywają powoli e-portfele, BLIK, Visa Checkout. Specjalne miejsce na mapie płatności online zajmują płatności wielowalutowe oraz płatności cykliczne. Istnieje nawet możliwość dokonywania zakupów ratalnych w sieci. Wszystkie te możliwości oferuje nam Dotpay. Dlatego planując strategie płatności we własnym sklepie internetowym, warto skorzystać z wszechstronnych usług tego dostawcy.