Dedykowane linki do płatności. Rozwiązanie wspierające działalność w sieci.

Firmy działające w sektorze e-commerce mają do dyspozycji mnóstwo rozwiązań, które upraszczają ich funkcjonowanie oraz obsługę klientów. Jednym z ciekawszych są dedykowane linki do płatności, proponowane przez największego polskiego operatora usług płatniczych, firmę Dotpay. Funkcjonalność ta sprawdza się doskonale w sytuacji, gdy produkt lub usługa danego sklepu jest wyceniana indywidualnie. Kwota do zapłaty zmienia się w zależności od rozmaitych czynników i trudno ją przewidzieć na początku.

Rozwiązanie, które musiało powstać
Proste systemy płatnicze wystarczyły na użytek zwykłych sklepów internetowych i nieskomplikowanych form sprzedaży. Dawały klientom wszystko, czego oczekiwali, przede wszystkim szybkie, łatwe, niemal intuicyjne oraz bezpieczne transakcje. Kwota wpłacona rzez klientów od razu wpływała na konto sprzedawcy, a nawet, jeśli istniały jakieś opóźnienia w płatności, sprzedawca natychmiast dostawał powiadomienie o wpłacie i mógł błyskawicznie rozpocząć realizacje zamówienia. Od samego początku znał kwotę zamówienia z uwzględnieniem dodatkowych kosztów np. dostawy. 

Pojawiły się jednak firmy, które przygotowują zamówienia dla konkretnych klientów z indywidualną wyceną. Ich właściciele potrzebowali, zatem rozwiązania, które ułatwia taki rodzaj sprzedaży. Mogli przecież podać ostateczną kwotę do zapłaty dopiero po realizacji całego zamówienia np. wykonaniu mebli kuchennych zgodnie z wytycznymi klienta. Kwota ta w momencie realizacji zlecenia podlegała dynamicznym zmianom. Zanim powstały dedykowane linki do płatności, klienci po prostu czekali na fakturę i dokonywali zwykłych przelewów na konto sprzedawcy. Płatności internetowe, tak szeroko wykorzystywane w handlu elektronicznym, były poza ich zasięgiem. 

To z myślą o takich przedsiębiorcach Dotpay stworzyło dedykowane linki do płatności, które miały być alternatywą dla tradycyjnych przelewów. Na jakiej zasadzie działają tego typu płatności? Sprzedawcy zostaje udostępniony panel użytkownika, w którym może automatycznie wygenerować link do danej płatności i po prostu udostępnić go klientowi np. w wiadomości e-mail czy w elektronicznej fakturze. Klient klikając w link zostaje odesłany do wypełnionego już formularza płatności. Musi jedynie zatwierdzić transakcję. To naprawdę funkcjonalne rozwiązanie, a nie wymaga integracji sklepu z serwisem Dotpay. 

Automatyzacja – królowa handlu internetowego
Działające obecnie sklepy internetowe oraz firmy prowadzące inny rodzaj działalności w przestrzeni wirtualnej z chęcią korzystają z różnych form automatyzacji procesów. Stosowanie dedykowanych linków do płatności jest odpowiedzią na aktualne trendy. Automatyczne generowanie linków oparte jest o technologię API (Aplication Programming Interface). To świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy wystawiają codziennie dziesiątki faktur. Biorąc pod uwagę dużą liczbę zamówień, ręczne wystawianie każdego dokumentem byłoby ogromnie pracochłonne i czasochłonne. Automatyzacja pozwala nie tylko przyspieszyć cały proces i zwiększyć satysfakcję klientów, ale również ominąć błędy, które są nieuniknione, gdy w grę wchodzi czynnik ludzki.